nuffnang

Tuesday, 24 May 2011

Memory Lane @ Loken





Kali ni ak nk cerita psl loken plk...xtw loken?Memory lane la...pasar karat kt ipoh...penduduk setempat pggil loken...dapat mn nama  2 ak pn xtw..maksud loken lg la xtw...so loken ni dlu terletak kt tepi sungai kinta 2...tp skang dh jadi Restoran Nasi Kandar Nashmir. Tapi Dewan Bandaraya Ipoh dh pindhkan loken ni ke Jalan Horley, ipoh. Nama loken jgk dijenamakan semula dengan nama Memory Lane. So kt cn la brg2 lama dikumpulkan untuk dijual...tp bkn setakat brg2 lma..baju2 n DVD cetak rompak, ubat2, buku2, suma ad...kebnyakan brg terpakai...


Sebenrya dh byk kli ak dtg loken ni...tp kali ni jer rasa nk ambik gmbar...so bleh la post dlm blog kali ni. ok pasar karat ni dibuka hari ahad jam 7pg-3ptg. Loken ni menjadi tempat tumpuan pengumpul brg2 antik, duit syiling, setem dan brg2 len....boleh kata nk apa suma ada la...dari nasi lemak, periuk, baju, basikal, tv, buku2 dan sampai la nk beli astro pn bleh..hahahahha...


so klu nk cr brg2 lama bleh la kt cn...tp jgn cr brg lama nk ngankung suda...hahahaha...harga brg2 bleh tawar menawar ngn penjual... penjual kt cn mesra alam dan depa ni kebanyakan meneruskan tradisi keluarga menjual brg2 lama...








Monday, 16 May 2011

Nak Download Movie Hantu??!!!

Bebenornya ak pn x tahu sgt download2 movie nih...tp rmai jgk org ty kt mn nk download movie cheghita2 seram...so tgh2 dok boring mlm2..ak pn cr la link2 y maybe bleh download..so try la link2 kt bwh ni....layan zasss....

Hantu Kak Limah Balik Rumah

Download Link-
http://www.fileserve.com/file/C5jm7hf
http://www.duckload.com/download/2914400/HKLBR.2010.DVDRip.XviD.rar
http://hotfile.com/dl/105143070/54e117f/HKLBR.2010.DVDRip.XviD.rar.html
http://d01.megashares.com/dl/4f2229d/HKLBR.2010.DVDRip.XviD.rar
http://rapidshare.com/files/448173818/HKLBR.2010.DVDRip.XviD.part1.rar
http://rapidshare.com/files/448173745/HKLBR.2010.DVDRip.XviD.part2.rar


 
Zombie Kampung Pisang

Download Link-
http://www.fileserve.com/file/cSqDKd7
http://www.duckload.com/download/2915277/ZKP.2007.DVDRip.XviD.avi
http://hotfile.com/dl/105151328/c34aa91/ZKP.2007.DVDRip.XviD.avi.html
http://d01.megashares.com/dl/8939449/ZKP.2007.DVDRip.XviD.avi
http://rapidshare.com/files/448182097/ZKP.2007.DVDRip.XviD.part1.rar
http://rapidshare.com/files/448182042/ZKP.2007.DVDRip.XviD.part2.rar


Sini Ada Hantu




Download Link-
http://www.duckload.com/download/3403064/SAH.2011.SDTVRip.x264.avi
http://www.fileserve.com/file/Dr7Gv8w
http://d01.megashares.com/dl/d3b7f49/SAH.2011.SDTVRip.x264.avi
http://www.usershare.net/dcw9za6pc19b/SAH.2011.SDTVRip.x264.avi
http://hotfile.com/dl/108585553/c3eb112/SAH.2011.SDTVRip.x264.part1.rar.html
http://hotfile.com/dl/108585532/28c16e2/SAH.2011.SDTVRip.x264.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/450855900/SAH.2011.SDTVRip.x264.part1.rar
http://rapidshare.com/files/450855861/SAH.2011.SDTVRip.x264.part2.rar



Ngangkung


Download Link-
http://www.fileserve.com/file/Ju4KbYH
http://www.duckload.com/download/2916509/NG.2010.DVDRip.XviD.rar
http://hotfile.com/dl/105168444/6940702/NG.2010.DVDRip.XviD.rar.html
http://d01.megashares.com/dl/276c619/NG.2010.DVDRip.XviD.rar
http://rapidshare.com/files/448193780/NG.2010.DVDRip.XviD.part1.rar
http://rapidshare.com/files/448193736/NG.2010.DVDRip.XviD.part2.rar


Jangan Pandang Belakang Congkak









Download Link-

http://www.fileserve.com/file/zTraWgN
http://www.duckload.com/download/2945272/JP.2009.DVDRip.XviD.avi
http://hotfile.com/dl/105444527/5d04758/JP.2009.DVDRip.XviD.avi.html
http://d01.megashares.com/dl/9c48150/JP.2009.DVDRip.XviD.avi
http://rapidshare.com/files/448374019/JP.2009.DVDRip.XviD.part1.rar
http://rapidshare.com/files/448373904/JP.2009.DVDRip.XviD.part2.rar


Jangan Pandang Belakang Congkak 2


Download Link-

http://www.fileserve.com/file/mhqzUvX
http://www.duckload.com/download/2945274/J2.2010.DVDRip.XviD.rar
http://hotfile.com/dl/105444524/9fa1333/J2.2010.DVDRip.XviD.rar.html
http://d01.megashares.com/dl/271358a/J2.2010.DVDRip.XviD.rar
http://rapidshare.com/files/448373992/J2.2010.DVDRip.XviD.part1.rar
http://rapidshare.com/files/448373931/J2.2010.DVDRip.XviD.part2.rar



Apa x seram??? amboi..berani bebenor kome ni ek...panggil hantu kaklimah bru tw...hahahaha..xpa2 download la y ni dlu....t awk cr len...ok adios amigos...chow...

Selamat Hari Guru

Selamat hari guru kepada suma guru di Malaysia..terutamanya guru2 sekolah aku dlu..Sek. Keb. Banggol Jas, guru2 Sek. Men. Agama Islahiah, Kedah, Pensyarah2 Politeknik Ungku Omar....x lupa juga kepda tenaga pengajar di Pusat Pengajian Al-Hidayah Sg.Petani...dan kepada sesiapa saja yg pernah mengajar aku...terima kasih byk2...so terima lah lagu ini....


Pergi Ke Sungai Memancing Ikan,
Untungnya Rezeki Dapat Empat Tan,
Jasamu Guru Tak Akan Dilupakan,
Budimu Guru Dalam Ingatan...

Wednesday, 11 May 2011

Apa itu Demam....

Hari ni aku nk cita psl demam plk...sebb ap?sebb aku demam n selsema hrni..ambik MC..huhuhuhu..Memang bosan cuti dok umh....so jom kita tgk apa takrif demam sebenrnya..



Demam ditakrifkan sebagai suhu badan mempunyai julat yang besar. So sellu klu kata demam mesti letak tangan kt dahi..rasa panas ke x..btl kn?tp doktor x pki tangan la...dy pakai alat penyukat suhu..x kira la digital atau x..letak kt ketiak, mulut x pn kt telinga...ok suhu yang boleh dikatakan demam adalah suhu melebihi julat 36.5-37.5°C. Demam adalah suatu akibat dari olah raga, cuaca panas dan imunisasi. Penyakit adalah penyebab demam dan demam adalah satu tindak balas imunisasi yang cuba melawan bakteria atau virus..maknanya demam adalah satu respon tubuh untuk melawan infeksi yang masuk ke dalam tubuh.
Demam biasanya terjadi akibat infeksi mikroorganisma (virus, bakteria dan parasit) yang msuk ke dalam tubuh. Ketika virus atau bakteria msuk ke dalam tubuh, pelbagai jenis darah putih atau leukosit melepaskan zat penyebab demam(pirogen endogen) yang kemudiannya menghasilkan prostaglandin E2 di hipotalamus anterior yang mana meningkatkan nilai suhu dan terjadinya demam.



Apa bnda plk hipotalamus ni? hipotalamus bukan kelenjar.tapi hormon dalam otak kita yang mana menghantar signal untuk melepaskan hormon.Tapi sepanjang demam hipotalamus akan menyesuaikan nilai suhu tubuh. Selalunya x sampai 41°C tapi jika melebihi ..maknanya itu bukan demam biasa...so kena guna kaedah rawatan yang len..

Gejala Demam:
  1. Badan panas bila disentuh
  2. Pernafasan meningkat
  3. Muka menjadi merah
  4. Tidak aktif dan lemah, sentiasa mahu tidur
  5. Resah gelisah
  6. Tiada selera makan
  7. Menggigil
Tapi klu demam melebihi 3 hari..baik jumpa doktor balik..mungkin denggi, malaria atau penyakit len bawaan nyamuk. So jaga la kesihatan..jgn ambik mudah klu demam. sebb mugkin bukan demam..tapi penyakit len..

Tuesday, 10 May 2011

Kongkang????!!!!


Pernah dgr binatang bergelar Kongkang??!!!mcm pernah dgr??bkn longkang...konkang la yang tangan panjang 2...hahaha..ok xmo buang masa jom kita cita psl kongkang ni...
Kongkang atau nama omputih dy slow loris..kt endon panggil malu malu...tergolong dari tiga spesis loris dlm kelas genus Nycticebus : Kongkang Sunda, Kongkang Bengal dan Kongkang Kerdil. Kongkang ni berasal dari Borneo, selatan Filipina, sepanjang Bangladesh, Vietnam, Indonesia, India, selatan China dan Thailand (2 dy byk tmpt gk 2..)Kongkang ni bergerak perlahan dan kongkang ni diburu sebb mata dy yg besar 2 diprcayai boleh dijadikan ubatan tradisinal...so 2 la sbb kongkang tergolong dlm spesis terancam.

Spesis pemalu ni bentuk mcm monyet..tp mata kongkang ni len ckt..besar dan kemerah merahan...kongkang dewasa bersaiz 21-38cm dan berat 2kg ja...ekor kontot ngan kaki dan tangan hampir sama panjang...sellu klu orang ty kongkang 2 mcm mn..jwb ja yng tangan panjang 2...hahahha...
Kongkang ni jenis maserba...maserba? omnivor la..dy akan makn daging apbila berpeluang...sellunya siput, mengkarung, burung kecil, telur, binatang bertulang belakang len...so klu xdk daging kongkang ni makan buah2, daun dan getah pokok...tp kongkang lbh suka pisang atau buah2 lembut dan manis. serangga kegemaran kongkang adlah ulat, cengkerik n len2...
Dengar kata kongkang ni blh kelurkan racun. sellunya ibu kongkang akan menjilatkan racun kt anak2 dy sblm klur mencri mknnn. Tp klu racun ni x brjaya mengalahkan musuh..kongkang akan terjun dri pokok..kemudian mengulung diri mcm bola untuk pertahankn diri. kongkang ni x membiak byk2...klu dpt anak seekor jer..jarang la 2 ekor...so klu dpt kongkang 2 jaga la leklok...lindungi haiwan yg hampir pupus ni... : )

Monday, 9 May 2011

PSP atau Nintendo DS...???



Mana satu nak pilih? PSP ke Nintendo DS? Harga selalunya x menjadi masalah. Yang penting kualiti konsol tersebut.Ok moh tengok kelebihan masing2...


PlayStation Portable (PSP)


Pengeluar: Sony Computer Entertainment
CPU: MIPS berasaskan R4000; terjam daripada 1 hingga 333 MHz
Media: UMD, pengedaran digital, cakera Blu-ray (untuk pemindahan kandungan melalui Remote Play)
Sistem Simpanan: Memory Stick Duo dan Memory Stick PRO Duo (2, 4, 8 atau 16 GB)
Perhubungan & Sambungan: Wi-Fi (802.11b), IrDA, USB
Paparan: 480 × 272 pixels dengan 16.8 juta warna, 16:9 widescreen TFT LCD, 3.8 in (97 mm) (PSP GO), 4.3 in (110 mm) (semua model)
Berat: PSP1000: 280 grams (9.9 oz), PSP2000/3000: 189 grams (6.7 oz), PSP GO: 158 grams (5.6 oz)

Nintendo DS


Pengeluar: Nintendo
CPU: 67.028 MHz ARM946E-S & 33.514 MHz ARM7TDMI
Media:  Nintendo DS Game Card Game Boy Advance cartridge
Sistem Simpanan:  4MB RAM
Perhubungan & Sambungan: Wi-Fi, Nintendo Wi-Fi Connection
Paparan: 256 x 192 pixel screen 260,000 warna dengan Touch screen
Saiz: 50 x 101 x 17.2 millimeters

dah tgk kelebihan masing2...klu x puas hati lg...lebih baik tanya org2 yg dh beli konsol-konsol ni...xpn ty tauke kedai game 2...mana tw dpt byk lg input yg kita x tahu...so tepuk dahi...pikir leklok...ok chow dlu zasss..

Saturday, 7 May 2011

Senarai kereta Fast 5!!!


Dah tgk fast & furious 5?Rugi x tgk..mmg best. Tapi taw x jenis keta2 dlm movie 2?har...mset trtnya2 jgk jenis keta2 dlm 2...ok jom kita tgk..layan zas...

- 1963 Ford Galaxy

- 1966 Ford GT40

- 1965 Chevrolet Corvette Grand Sport


- 1970 Charger


- 1970 Ford Maverick


- 1972 Nissan Skyline


- 1972 Pantera Detomaso


- 1996 Toyota Supra


- 2007 Porsche GT3 RS


- 2006 GMC 2500 Yukon


- Nissan GT-R


- 2010 Dodge Challenger


- 2010 Subaru STi


- 2010 Lexus LFA


- 2010 Dodge Chargers SRT


- 2011 Dodge Charger Police Interceptor


- Gurkha LAPV



- Train Heist Truck


- Honda NSX


- Koenigsegg CCX


- 2009 Nissan 370Z


- Ducati Street Racer

Friday, 6 May 2011

Urat Dawai Tulang Besi..!!!


Urat dawai tulang besi bukan dongeng atau peribahasa lg....skang dh benar2 wujud...hahahaha..x percaya?mai tgk video ni...


Ni sebenrnya eksoskeleton robotik di jepun...yang bestnya direka oleh pelajar2 institut robotik okinawa ja..pelajar2 ni membuat konsep membesarkan pergerakan yang kecil....tp ap yang unik sebb x menggunakan kuasa atau tenaga bantuan len...hanya pakai tenaga manusia nk gerakkan benda 2...mcm mn klu dibesarkan lg??bleh ke guna tenaga manusia...??

Thursday, 5 May 2011

Radio Kecemasan Sony???!!





Pernah tengok radio kecemasan yg dicas dengan tuil  tangan? ha...mai nk bgtw...lepas gempa bumi kat jepun 11 Mac lalu...Sony sumbangkan 30,000 unit radio kecemasan dan  ¥300 juta kpd mangsa gempa bumi...radio ni mmg dah jadi keperluan penduduk Tohoku. Radio ni adalah model Sony ICF-B02, mempunyai fungsi mcm radio len jgk FM/AM..tapi bleh jadi lampu suluh..yang lg best bleh cas telefon bimbit ngan laptop. Klu ad jual kt malaysia..mw tgkp sebijik...bleh bwk g camping...huhuhuhu...

L-studio

Tekan-Tekan Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

x change