nuffnang

Wednesday, 17 October 2012

Rukun Solat


Assalamualaikum w.b.t...Hari ni aku nak kongsi sama-sama mengenai rukun solat...kadang-kadang benda macam ni kita lupa..bila orang tanya..ada berapa rukun solat?..har..kita dah tak tau..walaupun kita solat tiap-tiap hari...tapi kita tak tahu yang mana rukun dalam solat...sebenarnya bukan tak tau...tak ingat...aku pun bukan la pandai sangat..tapi sama-sama kita kongsi apa yang kita tahu dan tambah apa yang kita kurang.... :)

Rukun Solat adalah perkara yang sebahagian daripada solat dan bergantung kepadanya sah solat itu. Solat secara amnya mempunyai tiga belas (13) rukum yang terbahagi kepada tiga (3) kategori iaitu rukun qalbi, fi`li, dan qauli.

Saturday, 13 October 2012

Resipi Bujang - Ayam Masak Serai


Assalamualaikum w.b.t....Hari-hari cuti ni wat pa kat umah?? mesti bosan kan? kebanyakan orang akan bersantai dirumah saja cuti hari minggu ni....rehat kan...ok sama la macam aku jugak...bosan-bosan tak tahu nak awat apa..perut pun lapar...nak keluar umah rasa macam malas je..huhuhuhu...so aku pun pegi la godek-godek kat dapur dengan housemate..apa yang ada...Ayam jer ada!!?? dengan itu bermulalah resipi orang bujang..masuk jer apa ada..hahahaha..ok jom try resipi ni...

Saturday, 29 September 2012

Syarat Tudung Mengikut Islam - Ustaz Don


Dengar dan tengok betul-betul syarat cara pakai tudung yang sempurna ni...hangpa nak pakai lagu mana tudung tu pun takpa...nak belit ka? nak pusing ka? nak boh ramu-ramu ka? macam mana pun boleh...janji syarat kena ikut la...nak lebih jelas...

Saturday, 25 August 2012

Robot Kurata??!!




Nak jadi pilot robot macam dalam gundam?? harr...sekarang bukan lagi fantasi...Suidobashi Heavy Industry yang mana merupakan syarikat elektronik jepun telah mencipta sebuah robot dengan nama KURATA. Malas nak cakap banyak..tengok jer la video cara pemanduan robot ni...layannn zassss....

Friday, 24 August 2012

Najwa Latif Duta UNICLIQ??!!


Populariti Najwa Latif semakin melonjak apabila dia kini menjadi duta UNICLIQ...yang mana merupakan portal pembelajaran secara online selepas sekolah..jom layan video ni...

L-studio

Tekan-Tekan Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

x change